Thursday, December 11, 2008

inTErvIEw...

woke up quite late dis morning at 9 am..tue pn sbb nk pg interview..yeah..,interview konon kt New York Hotel (1 of da bes hotel I've been stayed)..x tau la post apa..abah srh pg,pg jer la..aku skrg ni pn bingung2..x tau mo keja apa..aply gov dh..tggu jer la klu ada rezki kena panggil..buat masa nie pg jer la mana2..asal dpt keje n duit..x la aku memelihara bdn jer kt rmh tue.ekekee..

abah ckp jm11 nk ambil aku.tap dkt jm12 br abah sampai..bz kot..kecian kt abah..sjk pndh ke jhr nie,byk btl keje..ni smua psl org2 yg x reti2 bahasa..slalu kena tipu..padahal byk dh amaran n notis dikeluarkn psl penipuan nie tap ttp jg x pakai otak..pastu org yg kena tpu tue bknla org yg x berkerjaya..suma pn kra stabil la..tue pn blh kena tpu..hairan2..tap dh namanya pn keje kn..kena jg buat..dh tnggungjwb abah sbg seorng pegawai polis..aku bangga jad ank abah..ank mana la x bangga dgn ayah kn..heheee..

smpai je d hotel kami d sambut oleh HR Manager hotel tue..rupa2nya kwn abah big boss hotel tue.dia dh bgtau kt HR manager tue about aku..waah,bangga jg aku! hehee..kami trs d bw ke ofis d tgkt 10. Smpai jer,aku kena srh isi form.sambil tue, HR manager tue dgn abah aku bersembang kt dlm ofis dia..ntah ape la yg dbncangkn..ntah2 psl aku kn..x lama pastu aku d srh msk..dia tnya aku course ape yg aku ambil.then,dia tnya aku prefer dok ofis ke or operation.aku klu blh nk dok ofis jer tap x kisahla mana2 yg dia bg.asal keje kn...pastu dia ckp ada ksg kn acc depart skrg nie.so,mayb dia nk letak aku kt sana.aku x ksh la..sbb aku mmg minat acc..dulu tyme diploma pn ada gak blajar..dia kata nk start bla?16 dec ni?aku x tau nk jwb apa..klu blh nk start thn dpn..aku rasa mcm nk rest dl la kt rmh..lgpn,16 tue next week kn..so mcm trlampau cpt plak..dia ckp nnt dia kol aku...pastu aku n abah trs blk...wktu kt lobby hotel jmpa dgn big boss hotel tue..kra ok la jg..baik orgnya...hrp2 dpt la aku keja nie...

mcm tue la interview aku..interview ke?mcm sembang2 jer...ekekee..2-3 soalan jer..tap hrp2 la manager tue puas ati dgn persembahan aku..cheh..

3 comments:

Lucky E11even said...

nas kompom la ko dapat!! ahahaha..bawa bapa p interview aa..ekekeke..punya best! xperna d buat org. ahaha..

insyallah ko dpt 2..tp aku rsa ko dpt la..hehe

nAstAScia.. said...

hahaa..ya la.mmg dpt dh pn..jad clerk account jer..tap aku x past lg mau ke tdk sbb basic rndh sgt..klu aku bgtau ko mest trkezut..650 jak basic nya yan..bknnya mau brkra sgt tap ntahla..mcm aku mo tolak jak..d jhr pn begitu ckit ka dorang bg?bgs lg aku keja d kk...huhhuuu

nas norziela nasbah said...

mak ai..bila u g interview ni.me tatu pun.hahaha