Thursday, February 5, 2009

i DESERVED it!!

arrgggggggghhhhhhhhhhhhhhh.............geram tul aku dgn system uitm nie..sng2 jak dorang blh miss nama aku??krg asam btl laaa...



kshnya mcm nie..stiap sem aku maintain GPA aku 3.5 ke atas..start dr sem 3 la kn aku dpt 3.68..(kami xda sem1 & 2 coz kami dr diploma uitm trs skip ke sem3..ekekee).sem4 result aku trn ckit but stil 3.58..sem5 aku dpt 3.67 and last sem aku dpt 3.67 jg..means aku maintain dekan ol sems during my degree..n i deserved the Anugerah Naib Cancelor (ANC) during my convo nnt..ANC given to students who maintain GPA of 3.5 n above for ol semesters during her/his studies.. yg aku grmnya dlm transkrip result aku tls status aku sbg TM (tamat) jak instead of ANC..spttnya status aku ANC tap napa TM??tue yg buat aku hairan..aku pn tnya la lecturer aku..dia pn trkejt sbb dlm list students result yg dia dpt pn xda sorang student pn yg dpt ANC..then dia srh aku refer ke bhgn HEA (hal ehwal akademik)..bla aku pg sana aku pn jmpa la pegawai yg bertugas n bgtau prob aku nie..ni la antara dialog kami tyme tue..
Uitm : erm..,ANC tue utk org yg dpt dekan every sem..
Aku : ya la..,sy dpt dekan every sem...
Uitm : yg dpt dekan berturut2...
Aku : ya la..sy dpt dekan dr sy part 3 lg smpai sy hbs nie..xda pn miss..every sem dekan...
Uitm : erm..,(sambil ketawa menyindir) kamu ada bukti ka yg kamu ptt dpt tue ANC??
Aku : (mau mrh sdh nie..) nah,ni transkrip sy..chek la..ada jg tls sana every sem AD (anugerah dekan)..
Uitm : (sambil mengecek..) owh,ya la..btl la nie..every sem dekan...erm..,kamu bg la num fon kamu.nnt sy kol..
argh..,pastue aku nmpk dia ada chek dlm komputer dia transkrip aku..mana la tau berlainan dgn yg aku print..sm jg..hairan btl aku mcmana status ANC aku blh xda..pnt2 jak aku study slama ini..maintain GPA aku every sem..yg aku grm, blh2 dia tnya aku ada BUKTI ka??soalan bodoh ka tue?dia fkr aku ni blajar d mana???xkn la aku xtau bnda tue smua..aku tau la baaa..soalan tue kn seolah2 mcm aku ni begging utk sesuatu yg x btl!! padahal aku pg tnya tue pn sbb aku tau aku DESERVED it k...bkn aku mahukn bnda yg aku x patut dpt..aku LAYAK!!!! ish,grm tul aku..skrg nie aku tggu jer la dorang kol..next week aku pg uitm lg n aku akn trs tnya dgn dorang..bknnya x sbr tap konvo x lama lg..nnt x merasa la aku pakai selendang pink yg aku rasa smua graduan pn teringin sgt nk pakai..(yer la..bkn smua dpt pakai n bla ats pentas smua akn tepuk utk ko..)hehehee..I'M PROUD OF MYSELF!!

4 comments:

Lucky E11even said...

ahaha lucu banget.apa bego' itu org siap tanya ko ada bukti ka x.bengong tul.mo jak aku tlg ko sipak org tu tau.ahaha.no komen la aku manusia camtu.siap menyindir lg.napa dia pandang ko guna mata jak ni.suru dia guna organ yg len skali pandang ko aa len kali.ahaha.sabar aa.apa2 pun tahniah atas result yg gempak itu.;)

nAstAScia.. said...

mmg pn..dorang tu tau mkn gaji buta jak..bkn pndai mana pn..mmg bengol!!mls tol aku..blh2 tnya aku mcm tue??tue laa..silap org lg ahh..dia tnya bdk DEKAN k..(ceeh,brlagak tol plak aku tau...ngeee)...x laa..aku besa2 jak la..tap bnda yg kta layak dpt x slh kn kta tuntut??bgs aku bw ko kn lain kali klu aku pg tnya dorang..jad klu dia tnya soalan budus lg blh la kta sm2 sipak dia!! huahahaaa..niat tue ba..

neway,thanx..aku rasa ni la slh 1 impian aku yg dh trcapai sjk aku bljar d uitm..alhamdulillah!! rahsianya??jgn sibuk hal org,focus pntg dlm claz,jgn brckp2 tyme lecture...ko tau yan,kwn2 aku suma ckp aku ni terlampau serius smpai klu kwn aku ckp sm aku pn aku kdg2 x lyn(tyme lecture laa..)..tap aku x ksh la..sbb skrg smua dh terbukti..hehehee..

Lucky E11even said...

wahaha berlagak ni mo d sipak ni.ahaha..isk memang patut tuntut hak ba..apala guna study payah2 skali x d iktiraf kan.sepa2 pun marah ba.meh aku tlg sipak sekali smua yg kerja d uitm tu klu ko mo.ahaha

astaga nas ko tau aku ni xpernah la mendengar time kuliah aa..ahaha aku prefer study sendiri sblm exam!! ahaha..keja aku bercerita jak.pernah dulu kami kuliah d computer lab ba.depan computer la kami ni kan.ko tau aku ble online.ahaha.tapi yg ajaib, aku dapat A aa.ahaha..my luck! ;)

nAstAScia.. said...

hahaa..mmg klu blh suma aku mo sipak sana tap staff jak la..lecturer aku baik2..(not ol la..)hehee..

trbalik plak kta kn..klu aku plak tyme claz mmg aku dgr btl lecture tue..sambil dgr smbil tgn aku menulis apa yg lecturer aku ckp..sbb apa yg dckp tue xda dlm buku..pastue hbs claz kn aku x sdh stdy tue..next claz aku akn bc dl topic yg akn d dscuss ari tue sblm msk claz supaya aku x bingung2 d claz..hehee..klu ada test ke mo exam ke br aku bc blk previous chapter..hehehe..ngam jg kta x bljar sm2..klu x,cian la ko brckp sndri2 or sm kwn2 lain..aku buat dek jer ko tue..hahahahaaa
klu claz komp tue lain la..aku pn online jg klu dpn komp..hahahaa..ko tau,klaz arab kami ba dlm comp lab..tgh ustaz mengajar d dpn,kami d blkg online ahh sbb kami x phm lngsng apa dia ckp..klu itu aku brani la brckp d blkg sbb try mcmana pn mmg aku xkn phm!! huahahaaaa..nsb jg aku lulus..